Kurs og kompetanse

For å innfri målet om å tilby alle utøvere aktivitet av høy kvalitet og i trygge rammer er Teie fotball opptatt av å legge til rette for kursdeltagelse  blant trenere, ledere og øvrige rolleinnehavere.

Teie fotball har fra 2017 satt NFFs krav til kompetanse for kvalitetsklubber på nivå 1 som et minimumsmål for leder- og trenerkompetanse i klubben. Det er imidlertid et uttalt ønske og et mål at alle trenere i barnefotballen deltar på barnefotballkveld første sesongen de er trenere, og at de følger fotballforbundets grasrottrenerutdanning (c-lisens) i takt med spillernes alder.

Det er i tillegg et ønske og en forventning om at øvrige rolleinnehavere benytter seg av kurstilbudet som fotballforbundet tilbyr rettet mot de ulike rollene i fotballgruppen.

Teie fotballs kurskalender utformes i september og januar, og inneholder planer for kurs ett år frem i tid. Planen beskriver kurs som holdes lokalt på Teie. I tillegg oppfordres rolleinnehavere til å delta på andre kurs i regia av Vestfold fotballkrets.

Valg av kurs som arrangeres lokalt baseres på behovene i kompetanseplanen. Det skal som et minimum holdes barnefotballkveld og ungdomsfotballkveld i løpet av høstsemesteret, klubbdommerkurs på vårsemesteret og fair play skole for J/G 10. I tillegg vil det vurderes behov for andre kurs, som delkurs i grasrotstigen (c-kurs) og kurs i treningsøkta.

Kurs Teie fotball våren 2019.

Les mer om kurs og kompetansekrav i håndboka.