Forsikring av spillere

Fotballgruppen i Teie betaler lagforsikring for alle medlemmer. Lagforsikringen gir dekning innenfor den såkalte grunnforsikringen. Hvis spillere ønsker utvidet forsikring kan den enkelte på eget initiativ avtale en tilleggsforsikring, den såkalte individuelle forsikringen. Den gir bl.a. enkelte fordeler ved at skader garanteres behandlet innen en tidsfrist. Grunnforsikringen som Teie fotballgruppe betaler for alle sine medlemmer har alle samme dekningen, uavhengig av alder og nivå.

I barnefotballen, dvs. for barn under 13 år, er forutsetningen for å være dekket av lagforsikringen at barnet er medlem av fotballgruppen Teie IF. Det er fotballstyrets ansvar at alle barn er forsikret når de driver aktivitet i fotballgruppen i Teie, og konkret må barnet være registrert i medlemsregisteret for å trene/spille kamper i Teie. En forutsetning for slik registrering i medlemsregisteret er at foresatte har betalt både medlemskontingent og treningsavgift.

Hva gjør jeg ved skade under trening eller kamp?

Ved skade under trening eller kamp er det viktig å utføre nødvendig akutt hjelp og vurdere behovet for ambulanse eller assistanse til legevakten. Som del av NFFs forsikring er det egen saksbehandling som det er viktig å følge for å dokumentere for ettertiden hvordan og når skadene oppstod. Det vil være viktig at trenere/lagledere sammen med foresatte vurderer alvoret i skaden, men tannskader og hodeskader skal alltid innrapporteres. Ved innrapportering er det viktig at det er foresatt eller spiller som settes opp som kontaktperson, siden den påfølgende telefonen fra idrettens skadetelefon går til angitt kontaktperson.

Stikkordsmessig er fasene i oppfølgingen av en skade under fotballaktivitet disse:

1. Utfør akutt skadebehandling
  2. Ring Idrettens skadetelefon (IST) på 02033 for bistand hvis behov. Foresatte/spiller registrerer skademelding på: www.idrettshelse.no
  3. Gjensidige Forsikring vurderer forsikringsdekning
  4. Idrettens skadetelefon (IST) tar kontakt med foresatte/spiller uavhengig om det er dekning i forsikringen
  5. Idrettens skadetelefon (IST) bestiller all utredning og behandling i et kvalitetssikret behandlingsnettverk
  6. Idrettens skadetelefon (IST) følger opp spiller til etter gjennomført behandling

Skadefri.no - en ressurs for alle trenere og utøvere i norsk idrett.
Skadefri.no er det mest omfattende verktøy for å forebygge skader i norsk idrett noensinne. Målet er at alle idrettslag, gjennom deres trening, utøvere, helsepersonell og andre skal bruke skadefri.no til forebygging av idrettsskader og opptrening etter skade. Bruk programmene ved å trykke på linken:

skadefri.jpg