Tine fotballskole er snart i gang

Da er fotballskolen snart i gang, og vi har stor tro på at vi får gjennomført alt som planlagt.

2021-06-18

Dersom det kommer melding om noe annet så sender jeg ut melding om det med en gang.

Som vanlig er det utallige antall timer lagt ned på kurs, møter, organisering og rigging.  Alle instruktørene er godt forberedt og gleder seg stort til å komme i gang. Det er ekstra mange som i år ønsker å være med og nok mange unger og ungdom som er klare for en aktiv fotballuke sammen med venner og bekjente. Dette er virkelig med på å skape klubbsamhold på tvers av kjønn og alder.

Smittevern: I og med at vi har og fortsatt er i et år med Corona-smitte, tar vi smittetiltak på alvor. Vi deler utøverne i forholdsvis små grupper. Disse gruppene har 2-3 instruktører som følger de gjennom alle dagene og hver gruppe har sine faste plasser på anlegget. Instruktørene spriter hendene til barna ofte og har fokus på god avstand til de andre gruppene.
I tillegg til dette har vi kioskvakter, fair play-vakter, og en gruppe foreldre som smører ferske grove rundstykker med pålegg hver dag. Instruktørene henter mat til utøverne og spiser sammen med de i sine grupper på banen. Jeg er til stede hele tiden, og har det fulle ansvaret alle dagene sammen med Markus Støen Heien som kommer til å overta fotballskolen på Teie etter meg. Jeg kan nås på mobil 92827230 hvis det skulle være noe. Ved oppstart hver dag registrerer instruktørene deltagerne inn i sine permer, og de registrerer dem ut etter endt økt hver dag. Gjør avtale med instruktørene hvis noen barn ikke kan sendes hjem alene ved dagens slutt. I permene har de deres mobilnummer og de ringer dere hvis det er noe. Vi tar direkte kontakt hvis noen ikke møter til tiden. Har barnet ditt symptomer på forkjølelse/sår hals så må du holde han/hun hjemme og ta en test.

Praktisk info: Oppmøte på mandag er kl. 09:30 på tribunen ved hovedbanen for de yngste i alder opp til 2011. Utøvere fra alder 2010 og til 2007 møter første dag kl. 09:50. Husk å holde avstand så godt det lar seg gjøre. Her har vi en kort samling før alle går til sine instruktører og fordeles på banene. Oversikt over hvem som er sammen med hvem og hvor får de ved oppmøte. Ta med vannflaske! Leggskinn er påbudt å bruke, og det er lurt å smøre seg med solkrem før dagen begynner og underveis. Alle instruktørene har antibac med seg slik at barna jevnlig får dette og vi sørger for hygiene tiltak under måltidene. Alle barna er som sagt i faste grupper under alle dagene med sine faste instruktører, og gruppene er godt spredt rundt på feltet på alle 4 banene.

Alle deltagerne får en t-skjorte som de skal bruke hver dag – dette er et krav til Teie IF fra Tine som er sponsor for hele fotballskolen. Alle deltagere får også Tinesekk. Før lunsj blir det delt ut en banan til hver spiller. I lunsjen får de grove rundstykker med enten ost, ost/skinke, skinke eller uten noe, med tilbud om syltetøy. De som har meldt ifra om glutenfri mat får det. De får også laktosefri sjokolademelk til lunsjen hver dag. Kiosken vil være åpen etter lunsj, og etter endt fotballskoledag vil det også være mulig å kjøpe seg noe godt der. Vi har vipps, kort og kontanter i kiosken.

Da er det bare å krysse fingrene for fint fotballvær og glede seg til mye positiv aktivitet på vårt flotte anlegg i Teie idrettspark.

Jeg gleder meg!

Med vennlig hilsen Monica L. Olsen