Jentedagen 16. juni 2018

Vi hadde gleden av å arrangere en fotballdag for alle jenter på Teie, både for medlemmer og ikke-medlemmer.

Det ble en strålende dag med mange fremmøtte jenter, tilsammen 37, hvorav 26 aldri har spilt fotball før, og 11 allerede er Teie-medlemmer.

2018-06-18

Teie J10-spiller Camilla, hadde oppvarming foran alle, med selvlaget dans som alle de fremmøtte danset etter. Kjempegøy!

Jentene ble delt inn i grupper som rullerte på stajoner med spill på liten bane (3v3-bane, lånt ut av NFF-Vestfold), føre ball gjennom kjegler, pasninger og skudd (også med lasermåler).
Vi hadde en en populær saftstasjon som ble flittig brukt i pausene. Tilslutt tok alle minimerket og fikk minimerke-pins og diplom.

Sju Teie J16-spillere var med hele dagen og hjalp til som instruktører, til stor inspirasjon for jentene og til stor hjelp for arrangørene.

Et veldig gledelig utfall av dagen er at det på stedet ble dannet et J5/6-lag, bestående av fem jenter født 2013 og en jente født 2012, hvor trener og lagleder allerede er på plass. Helt fantastisk!

En vellykket jentedag ble avsluttet med utdeling av pokaler og is (is og saft ble forøvrig sponset av Rema1000 Teie).

Avisa Øyene v/ Arne Johan Furuset var tilstede hele dagen og tok masse bilder og leget reportasje som kommer på trykk mandag eller tirsdag.

Litt tilleggsinfo: Av de som kom var det 5 født 2013, 1 født 2012, 13 født 2011 (faktisk 10 ikke-medlemmer), 0 født 2010, 5 født 2009, 10 født 2008 (faktisk 6 ikke-medlemmer), 1 født 2007, 1 født 2006 og 1 født 2005. Vi hadde kun invitert de født mellom 2012 og 2007, derfor var det ekstra gøy at så mange 2013 barn kom, til ettertanke for fremtidig planlegging og satsning.

Mvh Jenteutvalget

Jeanette Engeland og Charlotte S. Ølstørn