Meny Teie - ny generalsponsor

Teie IF er glade og stolte over å ha tegnet ny avtale med Meny Teie. Meny Teie har i flere år vært en viktig samarbeidspartner og hovedsponsor for Teie IF. Fra og med 1.1.21 utvides denne avtalen betydelig og Meny Teie blir ny generalsponsor.

2021-01-07

Avtalen har en varighet på hele 5 år. Avtalen innebærer at Teie idrettspark i den kommende 5-årsperioden skal hete Meny Teie idrettspark. Meny Teie fortsetter også som sponsor på den veletablerte internturneringen i Teie IF, Meny Teie Champions League (opprinnelig navn «Arsenal-serien»).

Vi i Meny Teie er veldig stolte over å kunne tiltre rollen som Generalsponsor og samarbeidet enda tettere med Teie Idrettsforening, sier Robert Christiansen. Det er viktig at det lokale næringslivet engasjerer seg og tar ansvar for hva barna gjør på fritiden sier han engasjert. Idrettsanlegget har blitt et veldig flott anlegg med de nye banene og det er supert å kunne bidra til at så mange barn og unge i nærmiljøet får mulighet til å dyrke idrettsgleden sin. I tillegg håper vi selvfølgelig at vårt engasjement bidrar til at enda mer av handelen gjøres lokalt slik at næringslivet på Teie styrkes ytterligere, legger han til med et smil.

Begge parter ser store muligheter i avtalen. Teie IF har med sine 650 medlemmer + foreldregruppe og supportere har snart i 100 år drevet idrettsklubb midt i kjerneområdet til Meny Teie. Nesten 100 år med dugnadsbaserte idrettsaktiviteter. En særdeles viktig samfunnsnyttig dugnad for både barn, ungdom og voksne, sier Steinar Schjesvold, leder i Teie IF.

Dessuten kommer alle de som benytter idrettsparken/Teie-skogen som rekreasjons- og folkehelseformål. I tillegg til det rent kommersielle i avtalen er både Teie IF og Meny Teie stolte over hvordan «nye» Teie idrettspark har blitt oppgradert i 2020. De nye fotballbanene er både innovative og bærekraftige/miljøvennlige! Gummigranulater er erstattet med naturproduktet olivenstein som innfyll i de to nye banene og den gamle kunstgressbanen er 80 % resirkulert/gjenbrukt i det nye anlegget. Dette var Teie IF den første idrettsklubben i Nord-Europa som gjennomførte. Bærekraft er viktig både for Teie IF og Meny Teie.

Kontaktpersoner:

Steinar Schjesvold