Gammelt klubbtøy

Hva skjer med alt det gamle klubbtøyet vi har samlet inn?

Vi er så heldige å ha fått et samarbeid med Bente Joof - les hilsen fra Bente nedenfor.

2018-10-15
pkh

Hei alle dere i Teie idrettsforening,

Jeg og min mann som er fra Gambia, har vært så heldige å kunne reise til hans hjemland to ganger i året.

Det er 17 år siden jeg var der første gang! Fra vi begynte å reise har vi samlet klær og sko, som vi har sendt med container nedover. Dette blir gitt bort til familie, naboer og de som vi vet trenger litt ekstra. Vi har ofte runder der vi pakker med oss klær, ris, olje og andre nødvendige ting vi vet de trenger!

Vi ble veldig glade for å få overskuddslagetet av t-skjorter etter Slottsfjellcup. Disse har vi delt ut til et fotballag i Brufut der vi holder til, når vi er i Gambia. Det ble også gitt ut til laget til en som kom og borret vann hos oss. Han kommer fra en av nabobyene. Siden vi fikk så mange har vi også gitt disse i alle sekker vi har vært rundt med. Vi bor altså på et tettsted som heter Brufut. Her er arbeidsledigheten stor og mange preges av å være fattig. Derfor er det helt fantastisk å kunne motta ennå mer utstyr fra Teie, sånn at flere kan delta i fotball og på kamper.

Alt jeg mottar sender jeg nedover på egen regning, og alt blir gitt bort. For meg har dette blitt en hobby med en litt dypere mening.

Mvh Bente Joof

15.10.2018